søndag 15. mars 2009

Ut på tur...

I går bar det ut på biltur sammen med Dorthea og Lisa.. denne gang til Eysturoy, hvor vi kjørte rundty på store deler av øya. Etter å ha kjørte langt på en veldig smal vei var første stoppestedet Saksun, et helt utrolig vakkert og idyllisk sted. Stedet omtales som et av de vakreste stedene her på Færøyene, og det kan jeg si meg enig i. Når det er lavvann forsvinner alt vannet og sanden kommer tilsyne og da man kan i teorien gå tvers over vannet. Er ikke sikker på om jeg hadde satset på å gjøre det for plutselig blir det høyvann og da står man der med vann overalt. Men som sagt, det var et utrolig vakkert sted, det burde besøkes.


En av de fineste tingene jeg ser her er når bølgene står mot land. Wow..

Så kjørte vi videre gjennnom mange bygder. Bygdene kan se ut til å henge sammen, men når man kjører gjennom bygdene kan de fort bytte navn to tre ganger. Så det er lett å gå surr i navn. Været var typisk færøysk, med tåke og litt regn. Og noen steder lå det selvfølgelig sauer i veien.


Når det nærmet seg kveld og vi hadde sett masse av øya dro vi tilbake til Thorshavn. Der dro vi ut å spise på Hvonn, for å så dra hjem til Lisa en tur.
Takk for en kjempe koselig dag jenter og god guiding. Håper det blir flere turer snart.. :)

2 kommentarer:

  1. Hei,så flott at det ble tur. det var bra, det er jo kjempeflott natur, vi kjente igjen den lille hvite kirken. der har vi vært og sett.
    Lykke til i morra mandag med barnehagen, det blir kjekt og jobbe litt med barn igjen. det er du god på. Glad i deg. Mamma

    SvarSlett
  2. Takk mamma.. :) Gleder meg til i morra!

    SvarSlett