mandag 16. mars 2009

Søndagskos..

I går skulle speiderne ut å masjere i gatene. Grunnen til at de skulle gå i tog var at de skulle feire grækarimesse. Grækari er Færøyenes nasjonalfugl og etter en lang vinter i sørligere land kom de endelig tilbake hit. Hva er vel da mer naturlig enn å lage en fest og gå i byen å masjere for å feire deres hjemkomst?? Jada, alle speiderne i byen samlet seg og stilt opp i speiderskjorte, med speider flagg og det færøyske flagg. I fronten av toget gikk et hornorkester slik at det skulle bli skikkelig liv i gatene. Min tanke var at dette måtte oppleves, så jeg hev på meg noen varme klær og kom meg raskt ut av døra. Bakerst blandt FA-speiderne kan dere se to av de stolte offiserene, Jacobina og Finnbogi.
Når toget var ferdig var det taler på torget. Og nasjonalfuglen ble ønsket hjertelig velkommen hjem.
Dette ble en veldig kald opplevelse. Når jeg gikk ut av døra strålte solen så mine solbriller var på plass på nesa. Men den solen skulle ikke vare lenge, for plutselig kom det regn, vind og haggel. Da løp jeg hjem, hihi..
Senere på kvelden dro jeg på møte på FA. Etter det ble Jon Inge, Hugo, Vivian og jeg invitert hjem til Henrietta og Samal. Det ble god mat fra Hvonn (som alltid) og mye latter og moro. Kjempe koselig å bli invitert!! Håper det blir mange flere ganger.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar